آووکادو بخورید جوان بمانید | سبزیجات

ماه نشان
سپتامبر 20, 2019 0 Comment

آووکادو بخورین جوون بمونین

باید بدونین که این میوه خوشمزه پر از ویتامین E هم هستش. این ویتامین محافظ سلولای پوستتانه و اجازه نمی ده پیری به این زودیا به سراغ تون بیاد.

نگاهی به شکل و شمایل این میوه بندازین. انگار که گلابی رو موکت سبز کردن. اما نمی دونین زیر این پوست جلبکی چه خبره. کلی ویتامین و اسیدهای چرب و مواد معدنی لازم بدن که یه جا جمع شدن. شاید وقتی آووکادو جزو میوه های گران حساب می شد اما این روزا بقیه میوه ها هم خیلی ارزون نیستن و با یه حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسید که در برابر این همه ویتامین و در مقایسه با قیمت میوه های دیگه آووکادو خیلی هم گران نیس. شاید مطالعه خواص این میوه قانعتان کنه هر چند وقت یه بار آووکادو هم بخورین.

 

آووکادو: پر از اسیدهای چرب لازم و ویتامین E

آووکادو پر از چربیای خوبه که بیشتر اونا رو اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل میدن که واسه سلامت قلب و عروق لازم ان. مصرف نصف آووکادو یعنی حدود ۱۰۰ گرم از اون ۸ گرم اسید اولئیک نصیبتون می کنه که نقش موثری واسه حفظ و افزایش اندازه کلسترول خوب خون داره. همین اندازه شامل ۱.۸ گرم اسید لینولئیک هم هستش که یه اسید چرب لازم واسه کاهش کلسترول بد خون است.

آووکادو پر از چربیای خوبه که بیشتر اونا رو اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل میدن که واسه سلامت قلب و عروق لازم ان

باید بدونین که این میوه خوشمزه پر از ویتامین E هم هستش. این ویتامین محافظ سلولای پوستتانه و اجازه نمی ده پیری به این زودیا به سراغ تون بیاد. ویتامین E خطر دچار شدن به تصلب شرایین و حتی بعضی از سرطانا رو هم کم می کنه.

 

آووکادو: میوه ای پر از ویتامینا و مواد معدنی

با مصرف نصف آووکادو کلی ویتامین عایدتان می شه. یعنی وقتی که ۱۰۰ گرم برابر نصف یه عدد آووکادو رو میل می کنین ۴ تا ۶ درصد نیاز روزانه تون به پیش ساز ویتامین آ، ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز روزانه تون به ویتامین C، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 و ویتامین E و هم اینکه ۱۸ درصد نیاز روزانه تون به ویتامین B9 یا همون اسیدفولیک تامین می شه. به همین راحتی به همین خوشمزگی!

آووکادو هم اینکه تامین کننده اندازه خیلی از مواد معدنی بدن به خصوص پتاسیم و منیزیم هستش. باید بدونین که پتاسیم واسه افراد فشارخونی خیلی خوبه و معمولاً بیشتر افراد با کمبود منیزیم مواجه ان. ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه ما به منیزیم رو تامین می کنه. پیشنهاد می کنیم خودتون رو از خواص به درد بخور این میوه خوشمزه محروم نکنین.

 

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net