آویشن باعث سلامت قلب | کاهش استرس و تقویت بینایی می شود | بیماری

ماه نشان
سپتامبر 20, 2019 0 Comment

: آویشن چه فواید و فایده هایی واسه سلامتی بدن داره؟

بعضی از امتیازات مهم آویشن واسه سلامتی توانایی اون واسه کاهش مشکلات تنفسی، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، مراقبت از بدن در برابر بیماریای طولانی، تحریک جریان خون، جلوگیری از عفونتای قارچی ، بهبود سلامت قلب و آرامش و کاهش استرس هستش.

: آویشن باعث سلامت قلب، کاهش استرس و تقویت بینایی می شه

آویشن

عادی ترین شکل آویشن با نام علمی Thymus vulgaris ، گیاهیه که واسه هزاران سال مصارف دارویی و آشپزی داشته.این گیاه ،بومی مناطق مدیترانه ای و بخشای خاصی از آفریقا بوده و مصرف اون به دوران امپراطوری رم برمیگرده.در آشپزی ، ساقه ها و برگای اون واسه طعم بخشیدن به غذاهای جور واجور استفاده میشن. این گیاه معمولا به سوپا ، سسا ، غذاهای گوشتی و بقیه موارد اضافه می شه. آویشن واسه مصارف پزشکی هم استفاده میشن. از روغن این گیاه واسه موارد جور واجور پزشکی استفاده می شه.برگای این گیاه رو میشه به صورت دم کرده استفاده کرد و روغن و کرم حاصل از اون روی پوست بدن اعمال می شه.

مشهورترین ماده فعالی که در آویشن هست ،تیموله. این ترکیب آلی دارای اثرات بسیار زیادی روی بدنه. مثلا این ترکیب می تونه از عفونتای قارچی و ویروسی جلوگیری کنه. پس فشار روی سیستم ایمنی بدن کم میشه.

خاصیت آنتی اکسیدانی:

آویشن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی بوده و واسه سلامت کلی بدن خیلی خوبه. آنتی اکسیدان های فنولی موجود در آویشن مثل لوتئین، زیگزانتین و تیمونین باعث خنثی کردن و حذف رادیکالای آزاد در بدن می شه. رادیکالای آزاد از اجناس جانبی خطرناک حاصل از متابولیسم سلولیه که می تونه آسیب کلی ای به سلولای سالم بدن برسونه. این آنتی اکسیدانا هم اینکه می تونه از استرس اکسیداتیو در همه اندامای بدن جلوگیری کنه.

گردش خون:

غلظت بالای آهن و بقیه مواد معدنی در آویشن ، اونو به یه ماده ایده آل واسه تحریک جریان خون تبدیل کرده. افزایش گردش جریان خون در بدن و اکسیژن رسانی به انداما ، بسیار لازم بوده و می تونه واسه سلامت بدن بسیار به درد بخور باشه.

سلامت قلب:

ترکیب غنی از آنتی اکسیدانا ، مواد معدنی و ویتامینا در آویشن دارای اثرات کوچیک زیادی روی سلامت قلب هستن اما پتاسیم و منگنز موجود در اون خیلی با اهمیته. پتاسیم یه گشادکننده عروقه.این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون می تونه فشار موجود روی سیستم قلبی عروقی رو کم کنه. جلوگیری از تصلب شرایین و دوری از سکته مغزی، حملات قلبی و مریضی عروق کرونر قلب، می تونه عمر فرد رو زیاد کنه.

تقویت بینایی:

غلظت کاروتنوئید و ویتامین A موجود در آویشن یه عامل آنتی اکسیدانی موثر واسه سلامت چشم است. کاروتنوئیدمی تونه رادیکالای آزاد در سیستم چشم رو خنثی سازه و گسترش دژنراسیون ماکولا و آب مروارید رو از جا در آورد کنه.

سیستم ایمنی بدن:

سطوح بالای ویتامین C موجود در آویشن می تونه سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنه. ویتامین C تولید گلبولای سفید رو تحریک سازه. گلبو لای سفید اولین خط دفاعی در بدن هستن. ویتامین C هم نقش مهمی در تولید کلاژن بازی می کنه. کلاژن واسه تولید وترمیم سلولا، ماهیچه ها، بافتا و رگای خونی لازمه.

کاهش استرس:

B6 یکی از ویتامین هاییه که در آویشن پیدا میشه.ویتامین B6 تاثیر بسیار خوبی روی انتقال دهنده های عصبی در مغز داره و پس می تونه استرس رو تا حد زیادی کم کنه. مصرف منظم آویشن در رژیم غذایی می تونه حال شما رو خوب کنه و افکار استرس زا رو از ذهن دور کنه.

مشکلات تنفسی:

یکی از کاربرده های معروف و شناخته شده آویشن در پزشکی ، واسه سلامت و بهبود مشکلات تنفسیه. اگه شما از برونشیت، آسم،احتقان بینی ، سرماخوردگی ، آنفلونزا ،سینوس بسته و یا آلرژی فصلی رنج می برید ، می تونین از آویشن استفاده کنین. آویشن خاصیت ضدالتهابی داره و می تونه خلط رو نابود کنه. همین امر موجب می شه تنفس راحت تر شه. دم کردن برگای آویشن بهترین و قدرتمندترین روش واسه بهبود دستگاه تنفسیه.

اخطار:

آدمایی که دارای معده ضعیف و حساس هستن ، مصرف زیاد آویشن می تونه باعث ایجاد ناراحتی گوارشی شه. اما کلا، این گیاه ماده آلرژی زایی نبوده و می تونه در رژیم غذایی بیشتر افراد وجود داشته باشه. / healthmag.ir

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

  • مطالب در رابطه